Kedves érdeklődő, már csak 179 szabad hely maradt.
Kérjük, amennyiben 10 fő feletti létszámra foglalna helyet, használja a csoportos regisztrációs lehetőséget.
Csereklyei Andrea Francis Poulenc dalait szólaltatja meg a rá jellemző drámai előadásmódban Bizják Dóra zongorakísértével. Káel Norbert Bartók-darabokat játszik, és az azokra készült sajátos hangú átiratait: Szvit op. 14, Chick Corea: Children’s songs No. 19−20, Bartók Béla – Káel Norbert: Román népi táncok 1−6., Bartók: Allegro barbaro. És végül az est utolsó részében a népzene és a klasszikus zene finom összhangjában Navratil Andrea énekhangja és Berecz Mihály zongorajátéka lesz hallható. Bartók nyomában címmel a zseniális zeneszerző és népzenekutató életművéből válogat a zongorista és a népdalénekes. Így az eredeti népdalok mellett - többek között – elhangoznak majd autentikus megszólalásban a Bartók – Nyolc magyar népdal énekhangra és zongorára tételei is, mely zongorakíséretes népdalfeldolgozásoknak köszönhetően a "tiszta forrásból" merített magyar dallamok a világ minden részén ismertté válhattak, s a legnagyobb koncerttermekben mai napig hallhatók.
Részletes program:
Csereklyei Andrea (ének) és Bizják Dóra (zongorakíséret)
Banalités FP 107 (Guillaume Apollinaire, 1940)
Métamorphoses FP 121 (Louise de Vilmorin, 1943)
Deux poèmes de Louis Aragon FP 122 (Louis Aragon, 1943)
Káel Norbert
Bartók Béla – Káel Norbert: Szvit op. 14 (10 perc)
Chick Corea: Children’s songs No 19−20 (5 perc)
Bartók Béla – Káel Norbert: Román népi táncok 1–6. (15 perc)
Bartók: Allegro barbaro (3 perc)
Navratil Andrea és Berecz Mihály koncertje:
Egy estén két ösztöndíjas két művészeti területről (egy zongorista és egy népdalénekes) egy zseniális zeneszerző és népdalkutató, Bartók Béla életművéből válogat. Bartók zongorakíséretes népdalfeldolgozásainak köszönhetően a „tiszta forrásból” merített magyar dallamok a világ minden részén hallhatók. A Nyolc magyar népdal, vagy a sokkal merészebb Húsz magyar népdal tételeit, ahogy Bartók korában is, manapság is főképp operaénekesek szokták megszólaltatni a koncerttermekben. Navratil Andrea azonban felidézi azt a letisztult és autentikus hangot, ami Bartók számára is a legfontosabb volt.