Kedves érdeklődő, már csak 17 szabad hely maradt.
Kérjük, amennyiben 10 fő feletti létszámra foglalna helyet, használja a csoportos regisztrációs lehetőséget.
A II. világháborút követően, a kommunista hatalomátvétel után a művészek szerepe és lehetőségei megváltoztak, a művészet lényegéből fakadó alkotói szabadság gyakorlatilag megszűnt. A később szocialista realizmusnak nevezett irányzat monopóliuma maga alá rendelt minden más megközelítési módot, s a művészet alapfunkciója az esztétikai kategóriából a propagandisztikus-mozgósító kategória felé tolódott el. „A szovjet művészet arra hivatott, hogy az új erkölcsre tanítsa az embereket, harcoljon a kommunista ideáloknak az életben való meghonosításáért.” Aczél György nevéhez kötődött a „3T” néven ismertté vált kultúrpolitika, amely az alkotók és a művek három – „támogatott”, „tűrt” és „tiltott” kategóriába sorolását jelentette. E jól feldolgozott téma mellett Trianon művészi megjelenésének, tematizálásának változásaival is foglalkozunk, amely téma csak az utóbbi években kapott nagyobb teret és figyelmet.