IV. Művészettel nevelés műhelykonferencia – Milyennek álmodjuk a jövő iskoláját?

Rendezvény időpontja:

2025. 04. 08. 10:00

Megtekintés:

Április 8-án IV. Művészettel nevelés műhelykonferencia – Milyennek álmodjuk a jövő iskoláját? címmel műhelykonferenciát szervez az MMA Művészetelméleti és Módszertani Kutatóintézet.

 

Program


 

10.00–10.10               Köszöntő

Csáji László Koppány, az MMA MMKI igazgatója

 

10.10–11.45      A teljes életért, a teljes emberért! Módszerek és koncepciók

 

Császár Miklós, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Bűvösvölgy Médiaértés-oktató Központok hálózatának vezetője

Az önkifejezés lehetőségei a Z és az alfa generációban

 

Vetró Mihály nevelő, a Magyar Művészeti Akadémia rendes tagja

Felnevelő hagyomány
(Kreativitásra és önazonosságra nevelés – A nádudvari módszer)

 

Lovász Irén néprajzkutató, Kossuth-díjas népdalénekes, a Károli Gáspár Református Egyetem docense

Népdaléneklés, hagyományterápia, lelkiegészség-nevelés, avagy a művészetek túlélési stratégiánk eszközei

 

Medgyesy-Schmikli Norbert művelődéstörténész, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar egyetemi docense

Klasszikus és modern színpadi történelem- és hitoktatás – A Boldog Özséb Színtársulat (BÖSZK) módszerei

 

Mercs István irodalomtörténész, a Nyíregyházi Zrínyi Ilona Gimnázium kutatótanára

Több-e a kevesebb? A megértésre és önkifejezésre fordított idő szerepe az irodalomtanításban

 

Apagyi Mária zongoraművész, zenetanár, a Pécsi Tudományegyetem díszdoktora

Interdiszciplinaritás a művészetekben: Természet – Művészet – Teremtés – Rend

 

Somody Beáta vizuális kultúra szaktanár, mesterpedagógus, a Magyar Rajztanárok Országos Egyesülete elnöke

MI-ÉRT-ÉK? Vizuális Szimbiózis Program

 

Cseh András Pro Architectura díjas építész, a CAN Architects társalapítója, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem egyetemi adjunktusa

Tér és tanulás

 

Simon Tünde egyetemi docens, a Magyar Képzőművészeti Egyetem Tanárképző Tanszék vezetője

Az integratív pedagógia a művészettel nevelésben és a tanárképzésben

 

11.45–12.05               Kávészünet

 

12.05–14.00               Milyennek álmodjuk a jövő iskoláját?

 

12.05–12.20               Kárpáti Andrea, a Magyar Tudományos Akadémia doktora, a Budapesti Corvinus Egyetem professzora

Bevezető gondolatok az InSEA, a Művészettel Nevelés Nemzetközi Szervezetéről és az UNESCO művészettel nevelési irányelvéről

 

12.20–14.00               Milyennek álmodjuk a jövő iskoláját?

A Művészettel Nevelés Hálózat tagjainak műhelybeszélgetése

Vajon hogyan teljesítheti a közoktatás azt, amit a szülők elvárnak tőle, azaz hogyan nevelhet harmonikus, kreatív, önbizalommal teli, együttműködni tudó embereket? Hogyan kellene átstrukturálni az oktatást úgy, hogy a gyerekek bio-pszichoszociális-spirituális egészségét, teljességét szolgálja? Hogyan lehet az iskola valóban „embernövelő” és közösségépítő? Hogyan lehet az oktatás-nevelés élményszerű, az érzelmeket is megmozgató? Hogyan befolyásolhatják a jövő iskoláját a neurobiológia eredményei? Hogyan valósulhat meg a közoktatásban az az egység, mely leképezi a teremtett világ egységét? Hogyan tudja a jövő iskolája kompenzálni a szociokulturális hátrányokat? Mi a szerepe mindebben a művészeteknek, a művészeti tevékenységnek? Milyen tanárképzés a feltétele a jövő iskolájának?
Ilyen és hasonló kérdésekről lesz szó a műhelybeszélgetés során. Álmodjunk együtt!

Moderátor: Solymosi-Tari Emőke zenetörténész, az MMA Művészetelméleti Tagozat vezetője

← Vissza
IV. Művészettel nevelés műhelykonferencia – Milyennek álmodjuk a jövő iskoláját?

Programfüzet:

A böngészője nem támogatja a PDF fájlok megnyitását
A megtekintéshez töltse le a dokumentumot: Fájl letöltése

Iratkozzon fel legújabb híreinkért!
magnifiermenuchevron-down-circle