Kecskés D. Balázs alkotásai a hallgatóság képzeletét egy olyan zenei térbe hívják, ahol megtapasztalhatják a legkülönfélébb világok összeütközését. Szent Ágoston és Friedrich Nietzsche, Franz Schubert és Katy Perry, J. S. Bach és Meredith Monk egyaránt inspirálják. Komm című oratóriumát „egyfajta profán vallásosság lengi be (...), és ebből a hallgató egy valódi szakralitás élménybe tud eljutni.” (Bartók Rádió, Új Zenei Újság). A Komm 2021 októberében elhangzott az International Rostrum of Composers keretében Belgrádban. A Holland Filharmonikus Zenekar felkérésére írt Blue című zenekari darabját Madaras Gergely vezényelte 2022-ben, az amszterdami Concertgebouw-ban. Továbbá, műveit olyan együttesek mutatták be, mint a Helsinki Chamber Choir, a NeoQuartet, az észt Collegium Musicale Kamarakórus, az amerikai Garth Newel Piano Quartet, a Magyar Rádió Énekkara és Zenekara és a Budapesti Vonósok.
2019 és 2022 között a Magyar Művészeti Akadémia ösztöndíjasaként több, mint húsz kompozíciót hozott létre különféle műfajokban: a cappella kórusművektől zongoraversenyig, dalciklustól nagy apparátusú kamaradarabokig. Fejlődésének eddigi legintenzívebb szakasza ehhez a három évhez köthető.
A Zeneakadémia zeneszerzés tanszékének oktatójaként barokk és bécsi klasszikus kompozíciós technikákat és kortárszenei elemzést tanít. Oktatói tevékenysége révén élő kapcsolatot tart fenn a zenetörténet klasszikusaival, miközben a legújabb kortárs technikákban is elmélyül diákjaival. Kecskés D. Balázs a zenét tágabb kulturális összefüggéseiben értelmezi, vizsgálódásai az elektronika és a mesterséges intelligencia klasszikus zenében betöltött szerepétől egészen a pop számok Schubert dalokkal történő összehasonlításáig terjednek.