Bódi Barbara társadalomkutató, művészetpedagógus, festőművész. Festőművészi tevékenysége során felfedezte a művészet és a szociológia tudománya közötti párhuzamot és bizonyos hiányosságokat is, melyeket kutatásaival igyekszik betölteni. 2024-től a Magyar Kulturális Antropológiai Társaság (MAKAT) és Magyar Szociológiai Társaság (MSZT) tagja.
Az ELTE Társadalomtudományi Kar Szociológia Doktori Iskola Interdiszciplináris társadalomtudományok programján szerezte doktori fokozatát 2024-ben Csepeli György tanszékvezető professzor és Kállai Ernő konzulens szakmai támogatásával. Doktori disszertációját A XX. század második felében kibontakozó cigány/roma képzőművészeti mozgalom és változásának folyamata a társadalmi emancipáció kontextusában címmel írta.
A roma/cigány képzőművészeti mozgalom 1979-es megszületésének társadalom- és kultúrtörténeti hátterének feltárását követően a képzőművészet társadalmi emancipációs szerepvállalásának megjelenését kutatja a festészet, grafika és szobrászat műfajain belül. Kutatási céljának egyike a perifériára szorult nemzeti kisebbségek művészeti és kulturális értékeinek a dokumentálása, feltárása és elhelyezése a hazai társadalom- és kultúrtörténetben, valamint a művészeti térben. Kutatásaival az egyetemes művészet részeként kíván megjeleníteni olyan értékeket, amelyek eddig még nem kerültek a köztudatba.
Foglalkoztatják a különböző identitásértelmezések megnyilvánulási módjai a művészetben, vizsgálja, hogy létezik-e etnikailag meghatározott művészet, illetve hogy mennyiben releváns kérdés a műalkotások értelmezésében és befogadásában a hovatartozás kérdése, a társadalmi környezet és a kulturális közeg hatása. Az intézménynél kutatómunkáját A kortárs roma képzőművészeti jelenségek kutatása Magyarországon címmel végzi a kortárs művészeti eredményeket előtérbe helyezve.