2019. 05. 24

Idén immár második alkalommal valósult meg az a hármas összefogás, amelynek eredményeként 2019. május 9-én színes, gazdag programsorozat valósult meg Kaposváron. A Magyar Művészeti Akadémia Művészetelméleti és Módszertani Kutatóintézete, a kaposvári Csiky Gergely Színház és a Kaposvári Egyetem Pedagógiai, valamint Rippl-Rónai Művészeti Kara tavaly egy tanulmánykötetet jelentetett meg, idén kiállításokkal, könyvbemutatókkal és konferenciával készültünk a Művészet és pedagógia névvel jelölt eseményre. 



A nap az Együd Árpád Művelődési Központban indult egy konferenciával. Ennek keretében dr. habil Kocsis Miklós, dr. Zalán János, dr. Fülöp Péter, Prof. dr. Perjés István, dr. Cseporán Zsolt, Fehér Euridiké és Fándly Csaba tartottak előadásokat. A témák a (színház)művészet aktuális kérdéseihez kapcsolódtak, a kulturális intézményrendszer működésének társadalmi hatásaitól az audiónarrációs előadásokon át a színházmarketingig. Téma volt még a nevelés művészeti vetülete, illetve a színház-pedagógia is. Utóbbi már csak azért is természetes volt, mert mind a tavaly kiadott (Kaposvár, jelen), mind az idei konferenciára elkészült (Művészet és pedagógia) tanulmánykötetben fontos terület volt ez. E két kötetről egyébként szintén a konferencia alkalmából tartott könyvbemutatón mesélt a szerkesztő, dr. Gombos Péter.
E tanácskozással párhuzamosan a Németh Antal Színművészeti és Kulturális Központban a pedagógia és a tanítóképzés állt a konferencia fókuszában. A programot mindkét helyszínen egy-egy kiállítás megnyitója zárta.
A Németh Antal Központban „Széll-csend és viharos korszakok, kordokumentumok a tanítóképzés elmúlt 150 évéből” címmel láthattak tárlatot az érdeklődők. A történeti jellegű tárgyak, dokumentumok érdekesek voltak a gyerekek és az idősebbek számára is. 
Az Agórában a Csiky Gergely elmúlt két és fél évének mozaikjaiból készített összeállítást Memlaur Imre. A 300 fotó izgalmas, pókhálószerű elrendezésben szőtte be az épület három szintjét, sok nézőnek adva lehetőséget az elmúlt időszak élményeinek felidézésére.
A programsorozat összességében több száz embert vonzott, s nagyon színesen mutatta meg a művészet és a pedagógia lehetséges kapcsolódási pontjait.