„Jobb zenészekre van szükség. Azzá lehet, aki naponta dolgozik rajta. Mennél jobb zenésszé lesz valaki, annál jobban tud másokat is […]
„Jobb zenészekre van szükség. Azzá lehet, aki naponta dolgozik rajta. Mennél jobb zenésszé lesz valaki, annál jobban tud másokat is […]
A kromatika intonálása az a cappella társas éneklés egyik legnagyobb kihívása. Pályakezdő énektanárként feltűnt, hogy Bertalotti 50 solfeggioja tele van […]
Az előadás Kodály Zoltán triciniumairól és epigrammáiról szól. Azt az utat és azokat az eszközöket mutatja be, ahogyan eljutnak a […]
Kodály Zoltán közel 70 évnyi alkotóművészetének második felében jelentős szerepet töltöttek be az énekgyakorlatok, melyeket 1937-től halála évéig, azaz 30 […]
Kodály Zoltán immár 64 évvel ezelőtt írt darabfüzére, az egy- és két ének/hangszeres szólamot zongorakísérettel övező Epigrammák közkedvelt ma is, […]
Kodály Zoltán zenei nevelési koncepciójának története közismert, így ma már az egyes módszereket munkatársaihoz köthetjük, például a szolmizáció bevezetését Molnár […]
A címül írott mondat Kodály Bicinia Hungarica című négykötetes, mintegy 180 kétszólamú énekgyakorlatot tartalmazó műve bevezetőjének utolsó mondata. A sorozat […]
1929. április 14-én Kodály Zoltán első olyan szerzői estjére került sor, amelyen gyermekkarok szólaltatták meg az 1925 és 1929 között […]
Az előadás tematikája a Kodály írásaiban megtalálható, kiolvasható „üzeneteket” járja körbe: ezek a mai napig fontos és követendő utat mutatnak […]
Kodály Zoltán énekgyakorlatainak segítségével számos alapvető fontosságú zenei részkészség sajátítható el feltéve, hogy a gyakorlatokkal foglalkozó zenetanárok birtokában vannak azoknak […]