Szabados György a magyar improvizált zenei hagyomány megteremtője. A XX. század második felének magyar zenéjének marginális, mégis meg-kerülhetetlen szereplője. Szuverén […]
Szabados György a magyar improvizált zenei hagyomány megteremtője. A XX. század második felének magyar zenéjének marginális, mégis meg-kerülhetetlen szereplője. Szuverén […]
A konferencia címében megfogalmazott „utolsó garabonciás” felidézi B. Nagy László meghatározását, miszerint Cseh Tamás „a névtelen igric, de egy igrichez […]
Mindketten nevezhetők „garabonciásnak”. Személyes sorsuk és írói figuráik sorsa egyaránt tanúskodik arról, hogy a szocializmus szabályrendszere mennyire sajátos normatív univerzumot […]
„Nem élhetünk örökösen díszletek között…” – Sebő Ferenc építészmérnök, zeneszerző, zenetudós, népzenész A magyar népzenetudomány meghatározó alakja, Sebő Ferenc a […]
Garabonciás lenne? Mi mond erről a Magyar Szókincstár? Ördöngös, bolondos, kötekedő. Az előadó bevallása szerint cáfolni tudná, de sejti, hogy […]
Az előadó és Bódy Gábor jól ismerték egymást, de saját bevallása szerint mondhatni személytelenül. Ismeretségük közel tíz éve alatt, 1974 […]
Vujicsics Tihamér gyermekkorát tekintve többféle tradícióba nőtt bele. Édesapja ortodox lelkész volt, aki a belgrádi teológián summa cum claude eredménnyel […]
A táncházmozgalom jelentős hatást gyakorolt a hetvenes-nyolcvanas évek alternatív zenei irányzataira és a könnyűzenére is. Az első generáció, a Sebő […]
Az előadás a táncházmozgalommal kapcsolatban elsősorban azt szeretné megvilágítani és tisztázni, hogy mely értelmezési keretben lehet – ha egyáltalán lehet […]
A Kádár-rendszer kultúrpolitikája, benne a populáris zenei műfajjal, szinte mindvégig az Aczél György által szorgalmazott és a köztudatba átültetett „három […]
Az előadás egy különleges művészegyéniség munkásságát idézi meg, aki műfajok határterületeit bejárva élt és alkotott. Irodalom, régi zene, népzene – […]
A magyar régi zenei mozgalom az 1970-es évektől szélesedett ki, s hasonló szerepet játszott a komolyzene közönsége számára, mint a […]