Hamarosan e-kötetként is elérhető Dér Cs. Dezső – Márkus Renáta szerzőpáros Új utak a kulturális marketingben című könyve

2020. május. 04.

A Magyar Művészeti Akadémia Művészetelméleti és Módszertani Kutatóintézete március 2-án a Pesti Vigadóban, a Magyar Művészeti Akadémia székházában mutatta be Dér Cs. Dezső és Márkus Renáta Új utak a kulturális marketingben című kötetét.
Az új kiadvány a kulturális intézmények, szervezetek és a művészek működésének hatékonyabbá és szakszerűbbé tételében kíván segítséget nyújtani. A könyv a Dér Cs. Dezső és Zachar Balázs által szerkesztett Új utak a művészeti menedzsmentben című, 2011-ben megjelent kötet folytatásának tekinthető. Legfőbb célja, hogy bemutassa a kulturális marketing és kommunikáció aktuális trendjeit és a digitális világ kulturális szakterülethez kapcsolódó lehetőségeit. Emellett segítséget nyújt az online térben való eligazodásban is, ahol napjainkban a legnagyobb hatást gyakorolhatjuk a fogyasztókra. A kerekasztal-beszélgetésben részt vett a szerzők mellett Kocsis Miklós, a Magyar Művészeti Akadémia Művészetelméleti és Módszertani Kutatóintézetének igazgatója, és Fehér Euridiké, a Csiky Gergely Színház igazgatóhelyettese is.


Kocsis Miklós kiemelte, hogy a Magyar Művészeti Akadémia Művészetelméleti és Módszertani Kutatóintézete többek közt ennek a könyvnek a kiadásával is segítséget kíván nyújtani, valamint biztosítani a szükséges eszközöket a művészeti alkotók tehetségének kibontakoztatásához. Fehér Euridiké hozzátette, hogy hiánypótló kötetről beszélhetünk, hiszen aránylag kevés szakirodalom foglalkozik a kulturális marketing témakörével, emellett egy olyan új terület tárgyalása is helyet kapott a kiadványban, mint az online marketing, amelynek ismerete feltétlenül szükséges a mai felgyorsult világban. Márkus Renáta elmondása szerint a kötet célja, hogy a kulturális szférában dolgozó kommunikációs szakemberek munkáját megkönnyítse, illetve az újonnan megjelenő marketinges fogalmakat tisztázza. Ezen kívül a művészetek szempontjából azért is hasznos lehet, mert a megszületett műalkotást a művészeknek ugyanúgy árucikként kell kezelniük, a marketing alapjai ugyanúgy érvényesek rá, hiszen valamilyen szinten terméknek számít, azzal a különbséggel, hogy egyedi és megismételhetetlen. Dér Cs. Dezső hangsúlyozta, nem magára a kulturális marketingre, hanem annak új útjaira szerettek volna leginkább koncentrálni a kötet megírása közben, illetve szándékukban áll a jövőben a tehetséggondozással való foglalkozás is.

A kötet hamarosan e-könyv formájában is elérhető lesz honlapunkon.

, , , ,

Iratkozzon fel legújabb híreinkért!
magnifiermenuchevron-down-circle