2017. 07. 10

Az Intézet 2017. május 16-án elindította sikeres kulturális PR-brandekről szóló műhelybeszélgetés sorozatát a Pesti Vigadóban.

A szervezők, a kultúra válságáról szóló jelentések idején is szeretnék megmutatni azokat a sikeres kulturális szereplőket, akik tudatosan alakítják át a magyar kultúra szerkezetét, arculatát, programját. A Concerto Budapest képviseletében Mesterházi Gabriella művészeti titkár, a Csiky Gergely Színház menedzsmentjéből pedig Fehér Euridiké mutatta be a kortárs kultúrafogyasztók által felvetett igényeket és a két intézmény arra adott válaszát.


A kulturális média meghívott vendégei: Bősze Ádám (Bartók Rádió), Takács Erzsébet (kultura.hu), Takács Bence (MTV5) és Zsoldos Dávid (Papageno Konzorcium) folytatták a témák áttekintését a két illusztris kulturális PR-szakemberrel. Cáfolták azt a közhiedelmet, miszerint a magyar közönség konzervatív lenne, viszont azt is elmondták, hogy az előadáskritikák kora világviszonylatban is lejárt. Körbejárták a nagy hírverés lehetőségeit, s a sajtó munkatársai elmondták, hogy a feléjük tanúsított etikus magatartás minden esetben megtérül, míg a szenzációhajhász megkereséseken gyorsan átlátnak. A beszélgetés végül azzal zárult, hogy a hazai előadóművészet virágkorát éri, mert mind színházai, mind zenekarai oly bőségesen ontják a színvonalas produkciókat, hogy még a világelső német kulturális kínálatot is sikerül több ízben elhagyni.

A sorozat további hazai, kulturális brand bemutatásával ősszel folytatódik.